Thursday, August 15, 2013

0 Tampil Cantik Jelita di Hari Lebaran

Assalamualaikum uoollsssssss :))
Masih belum terlambat rasanya untuk mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDLFITRI MAAF ZAHIR & BATIN  buat semua umat Islam tak kira di mana anda berada especially buat pembaca blog Anak Incik Mokthar ~(^0^)~

Entry hari ini merupakan entry 2 dalam 1 iaitu tips untuk kelihatan cantik tanpa berbelanja mahal di samping mempromote barang-barang yang ada kat online shop Full House Closet. Hihi. So, let's check it out ('o")


Siapa kata nak cantik kena berbelanja mahal-mahal. Aku pernah buat satu entry yang aku tak suka pakai make-up suatu masa dulu sebab aku rasa nak beli make-up ni kena keluar duit yang banyak. But then bila dah tua macam ni baru sedar yang perempuan memang naturally akan suka make-up. Hee. Tapi dengan produk-produk di Full House Closet, anda tak perlu berhabis duit sampai beratus untuk kelihatan cantik. Tak percaya?? Jom tengok ni.

cathy l-glutathione magic cream @ RM 30 

I love this cream so much. Its a Korean product that can whiten our skin. I apply this cream as foundation since I hate to put foundation or BB cream that makes my face looks oily. And FYI, kulit saya sebenarnya sensitif dan tak boleh pakai produk sebarangan. Tapi bila dah try cream ni, Alhamdulillah kulit saya okay dan nampak semakin cerah dan lembut. Kalau anda masih ragu-ragu, apa kata kita lihat bahan-bahan yang digunakan dalam cream ni dan cara penggunaannya. ;)

Bahan-Bahan :
Aqua, Paraffinum Liquidum, L-Glutathione, Glycerin, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Polyglyceryl-3 Disostearate, Titanium Dioxide, Hydrogenated Polyisohutene, Dimenthiconol, Cyclomethicone, Methyparaben, Diazolidinyl Urea, Propylparaben, Fragrance, CI:77891, CI:77491, CI:77492

Cara Menggunakannya :
Sapu & ratakan Cathy Magic Cream di bahagian muka & badan selepas mandi (selepas kering)....Sapu di bahagian muka & badan agar dapat melindungi kulit dari sinaran matahari & ianya dapat menghilangkan kedutan....Tak perlu di bilas...
Ianya sangat sesuai bagi menghilangkan jeragat, jerawat, black / white head.

Fungsi :
♥ Menyembunyikan Jeragat & Lingkaran Gelap yg tak sekata...
♥ Kesan pencerahan dpt dilihan dlm masa yang sangat singat coz kandungan L-Glthatione pekatan tinggi dan mudah diserap.
♥ Cathy magic Cream memberi kesan wangian berpanjangan untuk pemakainya.

Size : 138ml
Harga RM35.00


lip tint ♥ @ RM 10





 Next, I'll usually apply lip tint atau candy tint. Produk jenama Obuse ni juga made in Korea. Terdapat 3 warna bagi Lip Tint dan 12 warna bagi Candy Tint. Lip Tint dan Candy Tint merupakan pengganti lipstick bagi saya sebab saya memang tak suka pakai lipstick dari dulu. Yang best nya tentang lip tint ni ialah bila bibir kita kelihatan merah tetapi natural macam bibir pelakor-pelakon Korea. So, takdelah nampak macam over pakai lipstick tebal sangat :))


comel kan bibir pink natural macam ni.

Sophie Magic Pink Cream @ RM 12
 Okay, ini satu lagi produk favourite saya, sebab dia memang betul-betul magic bila bole buat kulit saya yang pucat ni kelihatan merah bak delima. *Amboiiiii. Tapi seriously, cream ni adalah pengganti blusher bagi saya sebab saya allergik pakai blusher yang macam compact powder tu. So, magic pink cream ni memang sesuai untuk orang-orang macam saya. (Tak reti makeup pun bole nampak cantik)

Okay, tepek muka sendiri besar-besar sebab nak tunjuk bukti pakai produk-produk seperti di atas (^_^)

Selain, alat solek, Full House Closet juga ada menjual produk Slim & Shape. Almaklumlah musim raya ni nafsu makan memang tidat dapat dibendung. Lagi-lagi bila tiap-tiap minggu dapat invitation open house kan. Takpe, jangan risau. Lepas ni, anda boleh makan sepuasnya sambil maintain betuk badan ;)

Ataka Shape Inner : RM 35
Upper Arm Shape : RM 18


Slimming Pants Massage : RM 30


5-IN-1 Slimming Undergarment : RM 100


California Slimming Girdle : RM 20


Bengkung Moden : RM 25


Slim 'n lift Slimming Shirt for Men : RM 50 

SLIMMING INNER FOR MEN : RM 35



So, what're you waiting for girlsss and boysss!! All items are limited since the price is reasonable enough for everyone.

Sesiapa yang berminat boleh lah pm saya kat sini Full House Closet atau whatsapp je terus : 019-7863572


Again, Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin 

Post a Comment