Saturday, January 22, 2011

4 Browser Apa Yang Anda Guna?

Morning guyz.
So, nampak tak title?
Taw tak apa itu browser?
Bagi yang dah tahu sila angguk kan kepala dan duduk diam diam.
Bagi yang kurang tahu teruskanlah membaca ya.

In a simple word, browser ni adalah platform yang anda guna untuk melayari internet.
Contohnya :

Internet Explorer

Mozilla Firefox

Google Chrome

Safari

Opera

Setakat ini, aku dah guna 3 of them which is Internet Explorer, Mozilla Firefox 
and now i'm using Google Chrome. Tak pernah lagi cuba Safari & Opera.
Tapi memang tak dinafikan Chrome is the best.
Sebab dia simple dan kemas.
 Kalau korang tengok tab dia macam ni :

Compare dengan IE punya :

 Nampak tak difference dia?
Bila bukak blogger pun aku nampak difference dia.
Kalau pakai google chrome, belog aku nampak kemas sebab pic dekat sidebar semua comel comel.
Dan cursor dengan favicon pun menjadi.
Tapi bila tengok belog aku dari IE or Mozilla dia macam nampak lain taw.
Pic kat sidebar pun ada kecik ada besar.
Cursor pun kadang kadang tak keluar.
So aku jadi tensyen oke.
Penat aku tukar segala bagai, tapi kalau aku jew yang nampak apa yang aku tukar buat apa kan.
So, apa yang aku nak cakap kat sini, meh ler kite ramai ramai pakai
Google Chrome ! Haha ! Bye :)



Post a Comment