Monday, May 16, 2011

5
Day 3 Challenge : 10 Things You Hate


I can't take it any longer,
thought that we were stronger,
all we do is linger;
I HATE THIS PART RIGHT HERE;
I HATE THIS PART RIGHT HERE;
I just can't take this tears;
I hate this part right here.

Salam you alls. Mesti tertungu-tunggu entry untuk cabaran hari ketiga dari aku kan? Haha. Perasaan lebeh siap feel nyanyi lagu I HATE THIS PART pula tu. Bukan apa, cabaran hari ketiga ni memerlukan aku menglistkan 10 perkara yang aku BENCI. Jom, check this out.

1. I HATE myself
Kadang-kadang bila pelbagai masalah yang timbul aku akan mula benci diri sendiri. Contoh kalau aku gagal dalam pelajaran, aku tak akan salahkan orang lain. Sebaliknya diri sendiri lah yang harus disalahkan. Tapi aku tetap sayang diri aku sendiri. Hah, camano tuh. Den pon konpius jap.

2. I HATE people who hate me
Hah, faham tak? Awat nak benci-benci aku? Dah takda kerja lain lah tu. Tak pun ang jeles kan dengan aku. Haha. Berlagak gila kan ayat. Ayat memang minta kene benci ni. Biasalah, as a human kita kan tak perfect. So, normal kalau ada orang yang suka kita dan ada orang yang benci kita. Tak gitu cik senah?

3. I HATE virus
Ohh, tak kesahlah virus cinta ke, virus komputer ke, virus H1N1 ke aku tetap benci kau. Haha, Kejam.

4. I HATE dog and mosquitoes
Actually aku bukan benci anjing. Tapi aku trauma dengan anjing. Lebih-lebih lagi yang kurap. Erghhh. Sebab dulu aku selalu kene kejar anjing time nak pi sekolah ugama. Kepada nyamuk pula, tolonglah. Aku asyik kene derma darah kat korang je. Sampai aku sendiri dah takde darah. Ada sesiapa nak derma darah kat aku. Type O.

5. I HATE messy
Bukan Messi yang pemain bola tu ea. No no no. Aku tak suka tengok rumah ke bilik aku bersepah. Abah aku selalu kata "rumah sepah macam tongkang pecah". Tapi kan aku juga bukan seorang yang rajin untuk mengemas. So, I hate myself.

6. I HATE exam
Exam adalah sesuatu yang sangat aku benci sebab aku terpaksa menghadap buku 24 jam seminggu. Dan disebabkan itu aku akan menjadi stress. Bila aku stress mula lah pimple nak keluar bertepek-tepek kat muka aku.

7. I HATE to think
Haha. Percaya atau tak, aku benci untuk berfikir. Talak guna punya olang. Sebab tu aku benci exam. Tapi this is life. Kalau nak teruskan hidup, u must keep on thinking. What is best for you and what is not. Take note.

8. I HATE bully
Aku tak faham kenapa aktiviti buli ni sering terjadi. Lebih-lebih lagi pada budak sekolah. Apa lah paedah yang korang dapat dengan membuli kan. Dapat glamer? Sangat. Dah-dah. Jangan buli membuli. Hidup lah dalam keadaan damai dan harmoni.

9. I HATE when i have no money
Yang ni memang selalu lah. Sebagai student, awal bulan dompet memang tebal ah kan. Tebal dengan tisu. Haha. Tapi bila akhir bulan kempis semacam je dompet aku. Rasa macam takyah pakai dompet pun takpe. Tu lah time ada duit boros. Padan muka.

10. I HATE people that hate other people
Kenapa perlu benci-membenci sesama manusia ? Sehebat manakah kita untuk membenci orang lain? La ni aku tengok kat blog, semakin ramai blogger yang dok meghentam blogger lain. Ada juga "PERVERT" yang dok sibuk mengkritik pakaian wanita dan melaknat kaum wanita yang berpakaian begitu. Dia juga bangga yang dia tu seorang lelaki pervert.So, apa bezanya kau dengan perempuan yang kau kutuk tu ? Kita kan semua ciptaan ALLAH. Bermakna kalau kita benci orang lain, kita benci Allah juga. Nauzubillah.

Aku pun tak perfect. Aku selalu mengingatkan diri aku supaya jangan bencikan orang lain. So, inilah 10 perkara yang aku benci. Hope you alls enjoy reading. Bye.

Post a Comment