Wednesday, December 29, 2010

3 Kecerian Berganda-Ganda

fuhhhh. tajuk ni mcm over lak kan. Pada mulanya nk buat title keceriaan berganda saje. Mcm dalam iklan Mekdi. parappappapap. I'm Lovin' it. Waahhh,teringat burger prosperity. Nyam nyam. Tapi bila search kt gugel td title keceriaan berganda ni telah pon diguna oleh ramai blogger. So aku mesty nk lg up kan. Kahkahkah. Kiddin. Jadi tercetoslah entry 'Keceriaan Berganda ganda'. 


Oke. Nk tawu kenapa aku ceria sangat?? Hmmm. Nak story ler ni. Thnx awak sudi bace. Ngehhh. The story began here:

Day 1, 26 December 2010 
Oleh kerana telah dibagitahu yg kite akan bertolak awal pagi, aku dan adik beradik aku semua tak leh tido dah malam tuh. Sebelum subuh dah mandi. Tak percaya? Mmg jangan percaya. Bile semua dah ready, apa lagi.. Berangkat lar..


Inilah antara kegilaan yang telah dilakukan sepanjang perjalanan

Hampir 4 jam dalam kereta, kitorang pon sampai di rumah orang kawen yg telah berkahwin pada hari itu. Err, apa aku cakap nih? Abaikan jew lar.


 Makan nasi minyak itu wajib di cuti sekolah. Kannnnn?

After perot da kenyang, tanpa berlengah lengah dan tanpa segan silu kiteorang pon mengangkat kaki dan meneruskan perjalanan ke destinasi seterosnya. Destinasi percutian kali ni kitorang pilih utk mandi mandi coz nak naik tempat tinggi seperti genting mahupon cameron highland adalah berbahaya. Betol xtipu.

walaupon penat, tangkap gambar itu wajib! ngeee ;(


  
So, nk dipendekkan cerita aku sekeluarga memang heppy ler dpt pi jalan jalan nih. tapi nk taw knp aku lagi bertambah tambah heppy?? Jom tengok nih.

seeeee. tengah cuti pon sempat pegi tengok bola taw..

MALAYSIA menang 3-0 ke atas Indonesia. Sape tak heppy kan. Time nih aku tengok kt Kedai mamak so memang teruja plus happening gilew ar sampai naik pening. HAHA!

Day 2, 27 December 2010
yeaaahhh, percutian kami tak berhenti setakat tuh. Oleh kerana adek aku merungut sebab xdpt mandi laut, jadi terpaksalah abah melayan kerenah anak dia dengan bermalam satu hari lagi di Port Dickson. Tapi kali ni kitorang check in di hotel yg dekat dekat dengan laut. 

Antara aktiviti aktiviti menghitamkan kulit adalah seperti berikut: 

Malam tuh lak our family terasa nk makan satay. So, kitorang pon memulakan misi mencari satay tersedap di Port Dickson. Tanye punye tanye orang mengrekemenkan tempat ni.

Nama tempat makan ni 'Sate Kajang' tapi dokek nogori sembilan. Pelik kan. Walauapapon sate dia memang TERBAEKKK!!

Day 3, 28 December 2010
Time to go home. Huargghhhhhhh. Penat der. Tak caye tengok nih.



p/s : I LOVE MY FAMILY . . mmmuuahhhhh

Post a Comment