Friday, May 6, 2011

1
Kenali Anak Kedua

Salam you ollz.
gambar cute sangat sampai kene letak watermark. haha. gedik tak ?

Yuhuuuu ! Hari ni kan aku heppy sangat *nampak tak senyum sampai telinga ni, sebabnya aku dah habis exam. Awww awww. Seronoknya. Eh, choppppp. Bukan ada lagi satu paper ke? Ommaiiiii. Takpe. Paper tu lambat lagi. Hari Rabu depan. So, kita enjoyyyyy *sambil angkat tangan kanan !


So, topik kita pada hari ini adalah aktiviti mengenali anak kedua atau sering digelar sebagai A.N.G.A.H bukan A.L.O.N.G ok.
ANAK MANJA IBU
sebab apa2pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. apa sikit ibu!!
 
ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..
 
TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..
 
BERCINTA
Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …
 
HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi
 
HATI
No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka
 
BERDIKARI
very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..TP mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..
 
ARAHAN
anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri
 
PEMAAF & caring
tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau depa marah faham sajer lah
 
PAKAIAN
Nak ajer up to date…semua nak kemas....

Actually benda ni bukan aku yang buat. Aku cilok dari SINI. Sebagai anak kedua dalam keluarga, aku tertarik pula dengan notes ni. Famous gak rupanya jadi angah ni ea. Ingatkan jadi anak bongsu je yang famous. Err, kene tambah lagi satu point ni. "Anak kedua sukakan populariti". HAHA .




Secara jujurnya, aku memang ANAK MAK. So what ? Kalau bukan anak mak anak sapa lak an. Teringat dulu kecik-kecik kalau gaduh dengan kawan mesti report kat mama. Lepas tu mama kita datang sekolah marah diorang. Haha, padan muka. Diorang tak puas hati, diorang ejek kita anak mak la, kaki ngadu la. 
Elehh, kita tau korang jeless kan sebenarnya sebab kita ada backup besar. hee.




Anak kedua gak dikategorikan sebagai Anak Degil ? OMK *ohh mak kau ! Yang ni aku tak berapa nak setuju.  Ada ka patot kata kami ni KETEGANG. Anak kedua lah anak yang paling menurut perintah kedua orang tua mereka tau. Setuju x?




Aku seutuju sangat dengan point PEMAAF & CARING tu. Setuju sangat-sangat. Haha. Nyampah tak ? Berdasarkan kronologi hidup aku, aku ni jenis yang tak suka berdendam. Walau teruk macam mana sekalipon seseorang tu buat jahat pada aku, aku tetap akan maafkan dia. Dan yang paling pelik bila aku boleh senang-senang lupakan kesalahan dia dan berkawan macam takda apa yang berlaku sebelum ni. Aku juga rasa aku seorang yang caring dengan orang-orang sekeliling aku.Haha. Betol, tak tipu.

 Errr, korang dah tak sanggup nak baca ea? Aku stop sampai sini dulu la ya. Takot korang kene cherry berry pula bila baca entry aku. hee. See you again in my next entry. XOXO

Post a Comment