Monday, August 15, 2011

10 Print Screen Full Page

Assalamualaikum^^

Hari ni aku rasa happy sangat sebab -------. Haha. Alhamdulillah. Dah lama tak rasa happy macam ni. Inilah kelebihan bulan Ramadhan. Doa kita mudah dimakbulkan. Sebab aku terlalu happy ni biarlah aku dan orang-orang terdekat je yang tau.

Okay. Kembali kepada topik sebenar kita. I'm sure ramai yang dah tahu tentang cara untuk print screen kan. Selama ni aku cuma tahu print screen yang biasa which click "ctrl & prt src" secara simultaneous and paste dekat paint. Then "save" kan. Akan tetapi kita tidak akan dapat mem"print screen" full page kan. Dia mungkin akan keluar setakat half page je.

Semalam aku terbaca tentang Contest Menghias Blog Sempena Hari Kemerdekaan. Tapi syaratnya kita kena print screen blog kita in full page. So, aku pun tertanya-tanya lah macam mana nak print screen full page. Dan disebabkan semangat kemerdekaan yang mendalam aku pun nekad mencari solution. *Ecehhh. padahal Google je pon.

Langkah pertama : Go to this website
Langkah kedua : Pilih browser dan download



Langkah ketiga : Pergi ke mana-mana website yang nak di print screen kan, right click capture entire page and save. DONE. Jom kita lihat hasilnya :

*first time try. cacat sikit.

Haha. Okay. Itu saja untuk hari ini. Selamat berpuasa ^_^

p/s : jom hias blog sempena hari kemerdekaan


Post a Comment