Sunday, March 6, 2011

16 BE ouh BE

Gud Morning You All :)


Hari ni jom story pasal BE. Apa kebendanya BE ni ? Okay. Kepada newbie macam aku yang masih tak tahu apa itu BE, meh sini aku nak story. Sebelum tu korang kene register Nuffnang dulu. Kalau belum, kelik perkataan Nuffnang yang aku besarkan tadi.



Sebelum aku cerita lebih lanjut pasal BE, biar aku explain dulu apa itu Nuffnang. Actually ia merupakan sebuah medium bagi syarikat-syarikat besar mengiklankan iklan mereka. Hah, kat mana diorang nak iklankan? Sudah tentu lar kat belog kita. So, bila korang dah register dengan nuffnang, korang akan menyediakan ruang untuk iklan-iklan daripada nuffnang dan dari situ la kita boleh jana income.

Aku nak cerita pengalaman aku bersama Nuffnang ni. Sebenarnya, aku mula berblogging 3 bulan yang lalu iaitu pada Disember 2010. Dan aku mula menjana income dari nuffnang a month after aku register nuffnang. *Haha ! Lawak pula sebut income. Sebab baru berapa posen je* Tapi takpa. Aku happy sangat bila dapat income pertama dari nuffnang. Tapi itu cuma income dari kempen. *Bila orang klik iklan nuffnang kat belog kita dapat lar RM 0.25 per genuine click*


Tapi bulan demi bulan berlalu. Ecehhh. Gedik tak guna ayat hiperbola. *Ehh, ya ke ayat hiperbola ? Hentam jelah. Hari-hari aku baca pasal orang lain dapat BE. Ohh,ya. BE means buffered earning. Kalau korang dapat BE memang kayo lar. Korang tak payah harap orang nak kelik iklan kat belog korang baru boleh dapat duit. Sekali vistor singgah kat belog pun dah boleh jana $$. Unfortunately, sampai sekarang aku masih belum dapat BE. Aku dah cuba macam-macam cara untuk dapatkan nya. Blogwalking, Update setiap hari *Kalau aku betu;-betul busy je aku tak update*, hantar tiket kat nuffnang pun aku dah buat. Tapi masih belum ada rezeki.
Nak buek camno. Terima jelah.


Oleh kerana kesesakan hidup sebagai student U yang tak dapat biasiwa mahupun PTPTN, aku bersungguh nak dapatkan side income dari blogging. So, aku try pula join ChurpChurp dan Heartbeat
Both ada pro and con dia. Kalau nak tahu korang kene register okay.

1. How to register ChurpChurp
Kelik link di bawah
2. How to register Heartbeat





Kelik link di bawah : 

So, tunggu apa lagi. Takkan nak tunggu semua orang dah register baru korang nak sign up kannnn. Rugi ow. Nanti korang boleh jana sikit je income. Lagipun free sign up okay. Tak kene beli ebook segala pun. Haha !
Bye for now.

Post a Comment