Sunday, May 8, 2011

3
My MOM is Wonder Woman

Ibu, ibu engkaulah ratu hatiku;
Bila ku berduka; Engkau hiburkan selalu.


Ecehhh, ternyanyi pula. Assalamualaikum semua. Hari ini tanggal 8 May merupakan hari yang sangat special bagi semua yang bergelar ibu. Hari yang dipanggil Mother's Day. Sudah tentunya sesiapa yang masih lagi mempunyai ibu patut bersyukur dan megucapkan ribuan terima kasih kepada ibu kerana telah melahirkan kita ke dunia ini. Bagi sesiapa yang sudah ketiadaan ibu, jangan sesekali melupakan pengorbanan mereka. Sentiasalah ingat ibu anda dengan menyedekahkan Al-fatihah agar rohnya dicucuri rahmat. AMIN.

Okay. Hari ni aku nak share pengalaman menyambut hari ibu bersama family tercintaku. Awww. Sangat sweet memory.

My mama terharu campur confuse nak makan yang mana satu dulu

Surprise untuk mama tersayang. Pizza tu order je tak pandai buat sendiri. hee.

Why i say my mom is wonder woman ? Sebab my mom is very strong as she can do all the housework alone.
Sejak aku and my sis stay kat kolej n balik rumah seminggu sekali je while adik-adik aku pula sekolah dari pagi ke petang, so terpaksalah mama buat semua kerja kat rumah. Tapi mama tak pernah mengeluh. Start pukul 5 pagi, mama akan bangun untuk masak air dan sediakan sarapan untuk kanak-kanak ribena yang nak pergi sekolah. Pukul 8 pagi siapkan sarapan untuk abah. Pukul 9 pagi start basuh baju.Pukul 10 mama masak untuk makan tengahari. Pukul 12 adik aku makan tengahari n siap-siap pergi sekolah. Lepas adik aku pergi sekolah, aktiviti menyidai baju di ampaian. Petang, bila adik aku balik sekolah mama kene tengokkan dia buat homework. Then kene gosok baju sekolah dia. Bayangkan betapa banyak nya kerja seorang suri rumah. Kalah orang kerja office.

That's why i call her my Wonderwoman. Sempena hari ibu ni, I just wanna say thanks a lot to mama SHARIFAH SHAHRIZAD SYED MOHAMED for being a responsible mothers to your children. Dan Nana selalu mendoakan semoga mama sihat selalu dan panjang umur. AMIN. Before i finished this entry, aku nak dedicate video ni khas untuk mama.


p/s : I can't imagine how my life would be without u

Post a Comment